за Васил Левски


Странна картичка ви показвам тази вечер. В по-голямата си част не е мое дело, а на сина ми Марти. Той вчера и онзи ден се вълнуваше основно от темата за годишнината ( не мога да нарека тази дата "празник") от обесването на Васил Левси. Искаше да пусна телевизора за да види поднасянето на венци и цветя пред паметника и недоумяваше защо не говорят за Апостола а за някакви хора, дето протестират по улиците. Затова ме помоли да направим картичка, украсена с венец от цветя в чест на Васил Левски. Направихме я, а отвътре аз с изплезен език написах (печатно и  много грозно, но да може и той да си го чете) любимото му стихотворение от друг велик българин - Христо Ботев "Обесването на Васил Левски".
 
 
Друга история.
Племенника ми ( който е точно на възрастта на сина ми - на 6 г.) слушал с половин ухо новините вчера и питал баба си:" За кого говорят?" Тя обяснила: "за Бойко Борисов." "Ааа ясно, за оня дето го обесили" заключило детето, което тези дни слуша в градината предимно за Васил Левски....
Мъчно ми стана, че пропуснахме да поговорим с децата си за истински важните хора като Васил Левски, тези които остават в историята за вечни времена. Моите училищни спомени  са смътни - останало ми е само знанието, че това е един велик човек, който е поставял свободата на отечеството си пред всичко. Какво го е мотивирало, какво го е тласкало напред Дали има такива хора и в наши дни? Уви, дори и аз, вечния оптимист май съм песимист по този въпрос...



Коментари